Feszes cicik szoptatás után is – kipróbált praktikák

Az anyaság kívül-belül átalakít, a változások pedig a melleket is érintik: a terhesség jelentősen átformálhatja a melleket, melyekre a szoptatás is hatással van – bár ez utóbbi kisebb mértékben, éppen ezért nem is javasolt lemondani róla a mell védelme érdekében. Ha feszes, szép melleket szeretnél szülés után is, inkább használd a már sokaknak bevált praktikákat. Ötletek a Life.hu-ról.

Az, hogy a melleiddel mi történik a babavárás és a szoptatás időszakában, főleg genetikai adottságaidtól függ, de azért sokat tehetsz magad is a javulásért. Mindenekelőtt azonban fontos, hogy tisztában legyél azzal, milyen változások is zajlanak le a melleidet érintően a testedben.

Végleges változások

A kebleid mérete és formája többek között a benne lévő zsírszövet mennyiségétől függ, valamint attól, hogy a mellszöveten átívelő kötőszöveti csíkok mennyire feszesek. A hirtelen méretnövekedés és a szoptatás alatti méretváltozások igénybe veszik a hormonoktól amúgy is megváltozott melleket, így nemcsak striák alakulhatnak ki a bőrön, hanem a mérete és formája is más lehet, mint amit megszoktál.

A várandósság miatt egy életre megváltozik a melled: a hormonok felkészítik a tejtermelésre, így az addig fejletlen tejmirigyek hirtelen egy bonyolult rendszert alkotva csatasorba állnak. Ez nemcsak a mell méretét növeli meg, hanem a szerkezetét is megváltoztatja, kvázi az utolsó fejlődési stádiumon esik át.

Fontos a jó melltartó és a minőségi krémek

A mell változásához kellemetlen, feszülő, viszkető érzés is társulhat. Ez ellen sokat nem tehetsz, a méretváltozásból adódó csíkok ellen azonban van megoldás. A terhességi csíkok elleni krémek a melleken is alkalmazhatók: ezek általában feszesítő, stimuláló, vértolulásgátló anyagokat tartalmaznak. Csodát ezek sem tudnak tenni, de csökkenthetik a striák mennyiségét és elhalványíthatják őket.

A mell növekedése miatt már a terhesség alatt is ajánlott a jó minőségű, megfelelő méretű melltartó viselése, főleg akkor, ha sportolsz is. A szalagok túlterhelése miatt ugyanis lejjebb ereszkedhet a kebled, ezt érdemes megelőzni az alátámasztással.

Feszesítés házilag

Mind a terhesség alatt, mind pedig a szoptatás időszakában sokat tehetsz melleid feszességéért azzal, ha zuhanyzás közben hideg-meleg váltózuhannyal masszírozod őket. Heti egy kímélő radírozás is jót tesz, amellyel eltávolíthatod az elhalt hámsejteket, és a vérkeringést is serkentheted. Olívaolajból és cukorból laza radírozó keveréket készíthetsz, amellyel finoman, körkörös mozdulatokkal radírozd át a melleidet. Ha ezután használod a stria elleni krémet, akkor annak hatóanyagai jobban felszívódnak majd.

Ahhoz, hogy melleid megőrizzék tartásukat és feszességüket, a torna elengedhetetlen. Szánj néhány percet a speciális gyakorlatokra minden nap, nem megerőltetőek. A következő hatékony mellfeszesítő, dekoltázsszépítő gyakorlathoz csupán két kisebb súlyzóra van szükség. Feküdj hanyatt a szőnyegen, vedd a kezedbe a súlyzókat, majd a karjaidat nyújtsd ki egyenesen oldalra, ezután pedig közelíts a súlyzókkal a mellkasod felett. Tartsd így a karjaidat két-három másodpercig, majd engedd vissza a padlóra. Ha naponta csak néhány percig végzed ezt a gyakorlatot, már sokat tettél a szép cicikért.

Az is sokat segít, ha álló helyzetben összeérinted a tenyereidet a mellkasod előtt úgy, hogy az ujjaid felfelé mutatnak – mintha imádkoznál -, az alkarod pedig vízszintes helyzetben van. Ezután 15 másodpercig told erősen egymáshoz a tenyereidet, majd lazíts. Ismételd ezt naponta néhány percig.

A szoptatás alatti változások

Gyakran hallani olyan anyákról, akik mellük védelme érdekében mondanak le a szoptatásról. Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy a szoptatás maga kevésbé van hatással a mellek jövőjére, éppen ezért nem szabad megvonni ezt az élményt a babától. Ráadásul a tejtermelődés és a szoptatás miatti változások nem feltétlenül tartósak. Idő kell, amíg a keblek magukhoz térnek, és az elkeseredéssel érdemes várni egy-másfél évet, addig még sokat javulhat az elválasztás utáni állapot.

A szoptatós melltartó is sokat segít még a gyermekágyi időszakban, hiszen tartja a tejtől elnehezülő melleidet, ami a már említett szalagok miatt fontos. A hideg-meleg váltózuhany is ajánlott, mivel erősíti a kötőszövetet és a mellek vérellátását, a bőr rugalmasságát is javítja. S bár a zsír- és mirigyszövetet nem tudod formálni, az alatta elhelyezkedő mellizmaidat igen: az említett speciális gyakorlatokat érdemes már a terhesség alatt végezned.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>